My photo
kami adalah kami, tidak sempurna sifat dan rupa. yang mencari keredhaan-Nya untuk berjuang dijalan-Nya. hanya Allah s.w.t, hakim yang boleh menilai dan mentafsir siapa diri kami. 'Da'wah is not about to change and convert people but da'wah is to convey the message with wisdom, knowledge and good words'- kata-kata seorang penda'wah

Sunday, November 6, 2011

CINTA VS IMAN




Keadaan sekeliling tenang. dedaunan menghijau. cahaya cerah menyinari segenap ruang qalbu. tenang dan damai tanpa sebarang kekecohan.

Seketika, terdengar pekikan kegelisahan, menyebarkan khabar bahawa bala tentera cinta sudah bersedia di setiap sempadan qalbu untuk menyerang pada bila-bila mase jer. Iman segera bangkit menyediakan bala tenteranya untuk berjuang. Mujahadah,zikir, pasrah, tawakal bergabung membentuk satu angkatan tntera yang kuat yang diketuai oleh komander Takwa.

AAARRRRRHHHH!!!! jerit hati. menandakan peperangan sudah bermula. pertempuran berlaku dengan begitu dahsyat. cinta segera menyebarkan virus-virusnya untuk membantu merobekkan hati. AAARRRGGGHHH!!!! jerit hati sekali lagi. begitu banyak sudah calar dan luka. parut turut terkesan. namun, pertempuran terus berlaku. IMAN tidak mengaku kalah. segera dipanggil bala tntera yang diketuai komander ISTIGHFAR untuk bertempur.

dengan tntera yang lebih hebat yang terdiri daripada IKHLAS, TAHAJJUD, WIRID, HAJAT, TAUBAT, TASBIH dan sebagainya, bala tentera cinta dapat dihentikan. cinta segera berundur daripada sempadan hati. cahaya mulai menyinari kembali segenap ruang. DR. TAWAKKAL hadir menjenguk hati. ternyata keadaan hati parah sekali. namun, keadaan itu segera dibaik pulih dengan segala jenis rawatan daripada DR. TAWAKKAL.


sekian~

No comments:

Post a Comment