My photo
kami adalah kami, tidak sempurna sifat dan rupa. yang mencari keredhaan-Nya untuk berjuang dijalan-Nya. hanya Allah s.w.t, hakim yang boleh menilai dan mentafsir siapa diri kami. 'Da'wah is not about to change and convert people but da'wah is to convey the message with wisdom, knowledge and good words'- kata-kata seorang penda'wah

Saturday, July 23, 2011

Kemuliaan Islam

Islam itu tinggi
Islam itu mulia
Manusia mulia kerana Islam
Manusia digeruni dengan Islam


Namun, bukan semua yang merasakan dirinya mulia bersama Islam. malah dia merasakan bahawa dirinya sering ditimpa bala kerana Islam. NAUZUBILLAH!! Fikirlah saudara/saudari, anda sememangnya mulai dan berharga dengan Islam namun anda tidak menyedarinya. 


Cuba anda fikirkan, adakah Islam akan hilang Izzahnya hanya kerana anda tidak bersamanya? Tidak sama sekali! sebaliknya anda yang akan hilang mulia apabila tidak berada bersama Islam. 


Islam adalah satu-satunya agama yang sememangnya layak dimuliakan. Kerana Islamlah lahirnya srikandi2 dan syabab2 muslim. Kaum muslimat Islam bukan sahaja mampu menggetarkan kaum adam tetapi mampu menggoncang dunia dengan mencipta sejarah yang tidak akan mampu diciptakan oleh penganut agama lain.


Kaum Muslimin Islam bukan sahaja mampu berkata-kata di hadapan bangsanya sendiri tetapi juga mampu berhadapan dengan kaum kafir yang ingkar. Berhadapan bukan hanya kerana ingin membuang masa, tetapi berdebat membahaskan sesuatu perkara yang hanya boleh dijumpai jawapannya di dalam Islam. berdebat dengan fakta2 yang kukuh dan dalil2 yang ampuh. 


Berbanggalah kerana anda dilahirkan sebagai seorang Islam, bukan Nasrani atau Majusi. ~AKU MULIA KERANA ISLAM~ 

No comments:

Post a Comment